Laat nog snel uw gegevens achter

Wilt u graag uw doelpubliek efficiënter aanspreken en wenst u meer informatie? Of heeft u een vraag waarop u niet direct antwoord vindt? Ik help u graag verder! Laat nog snel even uw gegevens achter. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Is SEA interessant voor jouw bedrijf

Je hebt ongetwijfeld al gehoord van advertenties op zoekmachines, denk maar aan de advertenties die je dagelijks tegenkomt op Google. Wil je hierover wat meer weten check ons artikel dat jou alles uitlegt over welke advertenties nu het best scoren op Goog

Ga terug

Is SEA interessant voor jouw bedrijf

Je hebt ongetwijfeld al gehoord van advertenties op zoekmachines, denk maar aan de advertenties die je dagelijks tegenkomt op Google. Wil je hierover wat meer weten check ons artikel dat jou alles uitlegt over welke advertenties nu het best scoren op Google. Nu je weet wat advertenties zijn en hoe ze werken is het belangrijk om te weten, is dit nu interessant voor mijn bedrijf? Hier krijg je vandaag een antwoord op.

 

Concurrentie

Eerst en vooral moeten we gaan kijken naar de sector waarin je bedrijf actief is. Hoe zit het met de concurrentie in je sector? Hebben zij advertenties op Google? Dit zal jouw advertenties beïnvloeden. Wil dit zeggen dat als jouw concurrent al advertenties heeft, jij dit niet meer kan? Zeker niet, je kan het altijd beter doen ?.

Daarnaast is natuurlijk je site heel belangrijk. Zoals je in ons artikel kon lezen gaat Google je advertentie op 2 aspecten beoordelen:

Je advertentie kan van topkwaliteit zijn en enorm aanspreken maar de pagina waarop de bezoekers terecht komen wanneer ze op de advertentie klikken blijft even belangrijk. Voor Google is het belangrijk dat er op deze pagina relevante content staat. Als jij dus een advertentie maakt over brillen moet er op de landingspagina ook wel degelijk informatie staan over brillen.

We hebben nu al een aantal factoren die ons succes zullen bepalen: sector, concurrentie, advertentiekwaliteit, website. Maar kan je nu helemaal zeker zijn dat jouw campagne een succes wordt? Hierbij is het vooral belangrijk om eerst onderzoek uit te voeren voordat je een campagne opstart.

 

Welk onderzoek moet je dan uitvoeren?

Je kan via programma’s gaan kijken welke zoekwoorden goed scoren en of er veel concurrentie op deze zoekwoorden zitten. Zo bespaar je veel tijd om direct gerichter je campagne op te stellen. Je kan er dan voor kiezen om bijvoorbeeld op minder zoekwoorden te focussen als de concurrentie heel hoog ligt, of net omgekeerd als er een lage concurrentie is.

Het is dus niet te bedoeling om halsoverkop een campagne op te stellen, enige voorbereiding en onderzoek is hierbij noodzakelijk.

Je ziet dus dat het succes van jouw campagne afhankelijk is van meerdere elementen. Het is vooral belangrijk om je vooronderzoek grondig te doen zodat je niet budget en tijd verspilt aan een slechte campagne. Daarnaast blijft het natuurlijk belangrijk om deze campagne te blijven optimaliseren en verbeteren. Een goed begin is het halve werk maar hier stopt het natuurlijk niet. Vanaf je data hebt verzameld kan je deze data gebruiken om je campagne aan te passen en te verfijnen.

 

Waarom is SEA belangrijk?

SEA is belangrijk om je te differentiëren van je concurrent. Je wilt er namelijk voor zorgen dat je toekomstige klanten eerst jouw bedrijf vinden voordat ze de concurrent vinden. Dit kan je proberen te beïnvloeden door vanboven aan de zoekresultaten te komen, op deze manier kan je voor je concurrenten staan waardoor je sneller in het oog springt.

Als je wil weten of SEA interessant kan zijn voor jouw onderneming kan je altijd vrijblijvend een offerte aanvragen en bekijken we samen de mogelijkheden voor jou. Je kan nog altijd meer info vinden op onze website: https://kristofdv.be/sea-online-reclame.php

Bel mij Offerte