Laat nog snel uw gegevens achter

Wilt u graag uw doelpubliek efficiënter aanspreken en wenst u meer informatie? Of heeft u een vraag waarop u niet direct antwoord vindt? Ik help u graag verder! Laat nog snel even uw gegevens achter. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Welke advertenties werken het best op Google

Advertenties op Google zijn enorm populair en veel bedrijven maken hier gebruik van. Maar wat is dit juist en hoe begin je hieraan?

Ga terug

Welke advertenties werken het best op Google

Wat is SEA?

Advertenties op Google, ook wel Google Ads genoemd, zijn enorm populair en veel bedrijven maken hier gebruik van. Maar wat is dit juist en hoe begin je hieraan? Om te beginnen is het belangrijk te weten wat dit juist is en wat het voor jouw bedrijf kan betekenen. Adverteren op Google valt onder de noemer SEA. Dit staat voor Search Engine Advertising, zoekmachine adverteren. Kortom gezegd, je gaat betalen voor beter zoekverkeer. Als je dit op een juiste manier doet en optimaliseert dan is de investering die je hierin doet relatief ten opzichte van de omzet die je eruit haalt. Het is belangrijk te focussen op kwaliteitsvolle instroom van leads.

Er bestaat ook iets als SEO (Search Engine Optimalisation), maar dit is een traag proces en geen exacte wetenschap. SEA gaat een veel snellere instroom genereren en zal snel een mooie ROI geven.

 

Hoe SEA opzetten?

Een eerste stap is een Google Ads-account aanmaken voor jouw website daarna kan je beginnen met het starten van jouw campagnes. Hierbij is het belangrijk dat je het gegeven van Campagne, Advertentiegroep en Advertenties begrijpt. De structuur bij het opzetten van jouw account is dus van groot belang. Je kan dan zelf je advertenties beginnen maken over jouw website. Je kan alles zelf bepalen, wat is je budget? Op wie ga je targetten?

Er zijn verschillende soorten advertenties, biedstrategieën, extensies, instellingen, … Je keuzes hebben natuurlijk wel invloed op de resultaten. Je moet deze keuzes afstemmen op je doelen en je bedrijf. Door de vele keuzes kan het zijn dat je door het bos de bomen niet meer ziet. Als beginner komt er dan wel veel informatie op je af. Daarom is het soms beter om dit uit te besteden zodat je weet dat alles juist is ingesteld en dat je geld opbrengt.

Toch is er hier enige voorzichtigheid genoodzaakt, je wilt namelijk niet dat al je budget wegvloeit zonder resultaat. Je moet dus wel enige kennis hebben van dit platform voor je hier veel budget in gaat steken. Aan de andere kant is het wel zo dat als je dit juist doet er veel geld verdiend mee kan worden. Het is de kunst om de verborgen functies en extra mogelijkheden te gebruiken die misschien het verschil maken tussen jou en je concurrent.

 

Data-analyse

Na een enige tijd je advertenties te laten lopen kan je deze data gebruiken voor volgende beslissingen of algemene beslissingen binnen je bedrijf. Je komt door deze data heel veel te weten dat wel eens belangrijk kan zijn. Zeker als je deze data gaat combineren met Google Analytics kan je eigenlijk bijna volledig je klanten in kaart brengen. Hoe komen deze op je website terecht, wat doen ze, wie zijn ze, op welke site gaan ze weg van de site, … Er zijn duizenden mogelijkheden die jij door deze programma’s te weten kan komen. Deze rapporten gaan zeer handig zijn tijdens bijvoorbeeld belangrijke beslissingen. Als je weet wie je klanten zijn kan je deze veel gemakkelijker bereiken.

Google Ads is zeker voor beginners moeilijke materie. Je kan snel de verkeerde focus leggen en op deze manier je budget verspillen. Wijzelf zijn Google Partner en gespecialiseerd in Google advertenties. Lijkt het jou allemaal wat te veel en besteed je dit liever uit aan mensen die hier expertise in hebben? Bekijk zeker onze website voor meer informatie: https://kristofdv.be/sea-online-reclame.php of contacteer ons voor een vrijblijvende offerte of analyse.

Bel mij Offerte